Új tulajdonosi háttérrel folytatja tevékenységét az Omnibus Hungária Kft.!

Új tulajdonosi háttérrel folytatja tevékenységét az Omnibus Hungária Kft.!

Az idén éppen megalakulásának 20. évfordulóját ünneplő Omnibus Hungária Kft. (korábbi nevén EvoBus Hungária Kft.) fennállásának legnagyobb változásán megy keresztül 2023 utolsó hónapjában.

Ezúton szeretnénk tájékoztatni Önöket, hogy az eddigi tulajdonosok, a Pappas Holding AG és a Daimler Buses GmbH közös megegyezése alapján 2022. novemberében értékesítették a céget a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.-hez tartozó ITK Holding cégcsoportnak. Így a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását követően 2023.12.01-től az Omnibus Hungária Kft. csapata immár az új tulajdonosi háttérrel folytatja eddigi működését, mint a Daimler Truck AG leányvállalatának, a Daimler Buses GmbH-nak a magyarországi importőre és vezérképviselete.

A cég továbbra is négy márkát képvisel Magyarországon. A Mercedes-Benz és a Setra autóbuszok értékesítése mellett, a saját szervizellátást biztosító OMNIplus szolgálatatásokkal és a használt autóbusz értékesítési üzletágazat, a BusStore kínálatával is ügyfelei rendelkezésére áll.

Az Omnibus Hungária Kft. megvásárlása szervesen illeszkedik abba a néhány éve elkezdett, több lépcsős folyamatba, melynek során a MOL-ITK csoport szoros stratégiai együttműködést épített ki a Daimler Truck AG-val járműforgalmazás, gyártás és szerviztevékenység ellátás területén is. A döntésnek köszönhetően az Omnibus Hungária Kft.-nek lehetősége lesz az új tulajdonos üzletpolitikájához szorosan kapcsolódva még hatékonyabbá tenni a világ egyik legértékesebb autóbuszmárkáit választó ügyfelek magas szintű kiszolgálását.

A cég új székhelye: 1044 Budapest, Óradna u. 5.
Posta címe: 1044 Budapest, Óradna u. 5.
Központi telefonszám: +361 422 1650

Honlapunk, e-mail címeink, valamint E-Portál és mobiltelefonos elérhetőségeink változatlanok maradnak a továbbiakban is.

A Mercedes-Benz és Setra típusú autóbuszok alkatrész importőri és értékesítési feladatait a továbbiakban az ITE Bus&Truck Kft. fogja végezni, amely cég 2023. áprilistól a Daimler Truck teherautó üzletágának importőr feladatait is ellátja.

A cég elérhetőségei:
Székhely: 1044 Budapest, Óradna u. 5.
Posta cím: 1044 Budapest, Óradna u. 5.

Budapest, 2023. 12. 01.

Omnibus Hungária Kft. Management

Az OMNIplus ServiceCard Basic már online!

Az OMNIplus ServiceCard Basic már online!

Az OMNIplus ServiceCard Basic már online!

Kedves Ügyfelünk és az OMNIplus Hálózat Felhasználók!

Az OMNIplus ServiceCard Basic szolgáltatása már online is elérhető, amely számos előnyt biztosít a jövőben. Az OMNIplus ServiceCard Basic kártyát eddig az UNION TANK Eckstein GmbH & Co.KG (UTA), mint a szervizkártyák kibocsájtója és szerződéses partner adta ki az ügyfeleinek. Ezt a feladatot, a Mercedes ServiceCard GmbH & Co., mint a Daimler Truck AG leányvállalata közvetlenül fogja átvenni 2023. szeptember 1-jétől. Ennek köszönhetően az OMNIplus ServiceCard Basic szolgáltatás igénylését követően ügyfeleink hozzáférést kapnak az új, ingyenes internetes portálhoz, amely a SERVICE 24h és a hitelkeret megállapítás előfeltétele.

További információ igény esetén kérjünk forduljon bizalommal a Mercedes ServiceCard GmbH & Co. KG (MSC) ügyfélszolgálatához. Tel.: +49 6027 509-567 vagy e-mailben: information@mercedesservicecard.com

OMNIplus ServiceCard 3 1024x590 1

Az OMNIplus ServiceCard Basic már online! Élvezze az OMNIplus ServiceCard Basic tagság előnyeit!

Változás az OMNIplus ServiceCard Basic meglévő ügyfelei számára: a szerződő cég a jelenlegi UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG (UTA)-ról a Mercedes ServiceCard GmbH & Co. KG (MSC)-ra változik. Ehhez a módosításhoz azonban szerződésváltásra van szükség. Az UTA-tól postai úton egy felmondólevelet fog kapni a napokban. Annak érdekében, hogy az OMNIplus ServiceCard Basic használata zavartalanul folytatódhasson, és a Mercedes ServiceCard GmbH & Co. KG-val kötött új megállapodás hatályba léphessen, kérjük, igényeljen újra kártyát! A meglévő hitelkeret ezután átkerül az új ügyfélfiókjába.

UTA magyar

Az OMNIplus ServiceCard Premium kártya nem változik!

Jelen változás az OMNIplus ServiceCard Prémium kártyákat nem érintik, azok változatlan feltételek mellett továbbra is felhasználhatók az UTA elfogadóhálózatában (üzemanyag, útdíj, járműszerviz) vagy az OMNIplus szervizpontokon. Az OMNIplus ServiceCard Premium kártyát a 706000 kibocsátószámról (első 6 számjegy) és a kártyán található UTA logóról ismerheti fel.

Bővebb információ német és angol nyelven:

Német: Change | Mercedes ServiceCard

Angol: Change | Mercedes ServiceCard

image
A barcelonai UITP kongresszuson mutatkozik be a Mercedes-Benz eCitaro fuel cell | Magyarbusz [Info]

A barcelonai UITP kongresszuson mutatkozik be a Mercedes-Benz eCitaro fuel cell | Magyarbusz [Info]

 

A június 4. és 7. között Barcelonában megrendezésre kerülő idei UITP világkongresszuson (UITP Global Public Transport Summit 2023) tartja első hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelővel felszerelt sorozatgyártású busztípusának világpremierjét a Mercedes-Benz. A csillagos márka legfrissebb sajtóanyaga a korábban beharangozott, a Range Extender kifejezésből származó REX típusjelzés helyett egyszerűen fuel cell kiegészítő néven hivatkozik az újdonságra, amelyre júniustól már rendeléseket is felvesznek, és a tervek szerint a sorozatgyártása is ugyanebben a hónapban indul.

A Mercedes-Benz eCitaro típuscsalád legújabb tagjait a nagyobb hatótávot igénylő városi üzemeltetőknek ajánlja a Daimler Buses, aki szerint a fuel cell változat képes a belső égésű motorral szerelt városi busztípusok egy az egyben történő kiváltására, ugyanakkor ésszerűen egészíti ki a közlekedési társaságok kialakulóban lévő villanybusz-flottáit is. A gazdaságos üzemeltetést számításaik alapján az teszi lehetővé, hogy a hálózatból felvett elektromos töltőáram alapvetően olcsóbb a zöld forrásból származó hidrogéngáznál, így az energiaforrások arányának célszerű megválasztásával csökkenthető a hidrogénbuszok ma még jellemzően igen magas fenntartási költsége.

Bár az új termékvonal műszaki részletei várhatóan csak a júniusi premieren derülnek majd ki, a fontosabb adatokat már most nyilvánosságra hozták. Az üzemanyagcellás változat technikai alapját az eCitaro sorozat harmadik generációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC 3) vontatási akkumulátorokkal szerelt változata adja, ám a hajtásrendszer itt egy 60 kW teljesítményű hidrogén tüzelőanyag-cella modullal egészül ki, amelyet egy korábbi bejelentés alapján a Toyota szállít. A szóló változat hatótávnövelős konfigurációban legfeljebb három akkumodullal szerelhető fel, ami 294 kWh összkapacitást jelent; a csuklós verzió négy ugyanilyen egységgel összesen 392 kWh villamos energiát képes tárolni. Már ebből látható, hogy a Mercedes-Benz mérnökei nem csak köztes energiatárolóként (pufferként) számolnak az akkumulátorokkal, hanem alapvetően ezek biztosítják majd a jármű energiaellátását, a hidrogéngáz pedig elsődleges energiahordozó szerep helyett inkább csak a hatótáv meghosszabbítására szolgál. A csillagos márka szerint a konstrukció előnye, hogy az üzemanyagcella így túlterhelés nélkül, mindig kedvező üzemállapotban működhet.

Az akkumulátorok töltésére kizárólag CCS Combo 2 rendszerű plug-in csatlakozón keresztül lesz lehetőség, a pantográfos megoldásokat az üzemanyagcellás hajtáshoz nem párosítják – valószínűsíthetően a gáztartályok helyigénye és pozíciója miatt, bár a gyártó inkább a napközbeni rátöltés szükségtelenségével indokolja a döntést. A barcelonai UITP világkongresszuson bemutatásra kerülő háromajtós csuklós változat hivatalosan mintegy 350 kilométert képes megtenni a hat darab gáztartály egyszeri feltöltésével, fedélzetén pedig legfeljebb 128 személy szállítható.

Az új termékvonal a piacra lépés előtt számtalan funkcionális és tartóssági és teszten esett át. A hidrogéntartályok teljesítik az ENSZ-EGB 134-es előírás tűzvédelemre, hőállóságra és mechanikus behatással szembeni ellenállóképességre vonatkozó követelményeit, a tetőn elhelyezett tartályegység rögzítőrendszerét pedig rezgés- és ütközésvizsgálatnak vetették alá.  Az üzemanyagcella által előállított hulladékhőt hasznosító, új fejlesztésű termomenedzsment rendszert extrém magas és extrém alacsony hőmérsékleten egyaránt tesztelték, és a gyártó szerint valamennyi nyúzópróbát sikeresen teljesítette.

Forrás: Magyarbusz.info / Szerző: Patthy Gellért / Fotók: Daimler Truck AG/Daimler Buses
A barcelonai UITP kongresszuson mutatkozik be a Mercedes-Benz eCitaro fuel cell | Magyarbusz [Info]

 

 

Ismét egy Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz turnézik hazánkban

Ismét egy Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz turnézik hazánkban

Bár a Zöld Busz Program beszerzései az utóbbi időben megtorpantak, a jelek szerint újra lendületet kaphat a kormányzati kezdeményezés, erre utal legalábbis, hogy szerdától egy újabb elektromos demóbusz állt forgalomba hazánkban, ezúttal Kaposváron. Az Omnibus Hungária közreműködésével érkezett tesztjármű június 9-ig marad Magyarországon, a kaposvári próbafutás után Budapesten, Pakson és Békéscsabán is megfordul majd az elkövetkezendő hetekben.

A típusból jelenleg 60 példány fut Magyarországon, közülük 40 a Volánbusz12 a debreceni DKV Zrt.8 darab pedig a pécsi Tüke Busz színeiben, így a 12 méteres szóló modell már nem számít különösebb újdonságnak hazánk útjain. Mindazonáltal a most Magyarországra érkezett eCitaro mégis más, mint a Zöld Busz Program keretében eddig tesztelt és beszerzett példányok, ugyanis a Daimler Buses már az Akasol legújabb, harmadik generációs NMC akkupakkjaival szerelte fel, amely jóval nagyobb energiasűrűséggel bír, mint a volános példányokba épített, modulonként még csak 24 kWh kapacitású NMC 1-es, vagy a Tüke Busz és a DKV eCitaróiban található, modulonként 33 kWh energia tárolására képes, NMC 2-esként emlegetett lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid Akasol akkucsaládok.

A 2021 óta az amerikai  BorgWarner Inc. tulajdonában álló német akkugyártó tavaly piacra dobott harmadik generációs NMC vontatási akkumulátor-csomagjának energiasűrűsége a fejlettebb kémiának köszönhetően közel 50%-kal nagyobb elődeinél, vagyis kapacitása is ennyivel több, azonos össztömeg mellett. A modulonként 98 kWh kapacitású és 560 kg tömegű energiatárolókat 2022 vége óta alkalmazza az eCitaro sorozat tagjaiban a német gyártó, a szóló buszokba akár 588 kWh, a csuklós változatba pedig akár 686 kWh összkapacitás is beépíthető az AKASystem 9 AKM 150 CYC néven futó akkumodulokból.

A Kaposvárra érkezett kétajtós (2-2-0 ajtóképletű), 2020-ban gyártott, MA-MB 1366 rendszámú tesztbuszba – amelyet eredetileg a francia Bolloré BlueSolutions nagy energiasűrűségű és élettartamú, lítium-polimer (LMP) kémiát használó akkumulátoraival szereltek – egy hat modulos, összesen 588 kWh (vagyis a szóló változathoz elérhető legnagyobb) névleges kapacitású, 3360 kg tömegű akkupakk került beépítésre. Az akkumodulokat a típusra jellemző módon részben a tetőn, részben pedig az egykori motorsátor alján helyezték el. A 665 V feszültségen működő akkumulátorpakk hasznosítható energiatartalma 470 kWh körül alakul, azaz a jármű a gyakorlatban a teljes akkukapacitás közel 80%-ával gazdálkodhat. A Daimler ezzel az akkupakkal a szóló kivitel esetében 220-300 kilométeres hatótávot garantál az üzemeltetési körülményektől függően. A töltés hagyományos plug-in módszerrel történik; a járműoldali interfész a busz jobb oldalán, a mellső tengely felett található, a töltési teljesítmény legfeljebb 150 kW lehet. A busz hajtásáról a jól megszokott, kerékagy-közeli villanymotorokkal szerelt ZF AxTrax AVE típusú portálhíd gondoskodik, a folyadékhűtéses háromfázisú aszinkronmotorok csúcsteljesítménye 2×126 kW.

A 74 fő befogadására alkalmas villanybusz fedélzeten 31 utasülés kapott helyet, a második ajtóval szemben egy főnyi férőhely került kialakításra a kerekesszékkel vagy babakocsival utazók számára. Az utastér hőmérsékletéért EvoThermatik Plus típusú hőszivattyús, CO2 hűtőközeges klímaberendezés felel, a vezetőtér pedig különálló klímaberendezéssel is rendelkezik. A rendszer képes az akkumulátortöltés közbeni előtemperálásra (vagyis az utastér előzetes, indulás előtti lehűtésére vagy felfűtésére), továbbá alkalmas arra is, hogy a sűrített levegőt egy előzetesen beállított időpontra feltermelje.

A buszba épített aktív vezetéstámogató biztonsági elektronikák sorában megtalálható többek között a Preventive Brake Assist (PBA) nevű, gyalogosokat is felismerő radaros ütközésvédelmi rendszer, a BAS vészfékasszisztens (hirtelen, nagy erejű fékezés esetén egyből a maximális lassulást hozza ki a járműből), az ABS/ASR, az ESP és a kis ívben kanyarodást segítő Sideguard Assist radaros holttérfigyelő is. A jármű, mint minden eCitaro, rendelkezik támolygás-bólintáscsillapítás (WNR) funkcióval is, valamint – az elektromos közúti járművekre vonatkozó ENSZ-EGB 138-as előírással összhangban – 20 km/h sebesség alatt működő aktív e-zaj hanggenerátorral is felszerelték. Emellett a busz extralistáján megtalálhatók a keréknyomás-érzékelők, az eső és fényérzékelő szenzorok, az USB-töltőpontok (13 darab az utastérben), a fűthető szélvédőüveg és a fűthető, szellőztetett vezetőülés is. A buszon külső és belső világítást egyaránt kizárólag LED fényforrások biztosítják.

Forrás: Magyarbusz.info / Szerző: Ludányi József

Ismét egy Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz turnézik hazánkban | Magyarbusz [Info]

Előre, végkimerülésig! – Mercedes-Benz eCitaro végkimerítéses teszt

Előre, végkimerülésig! – Mercedes-Benz eCitaro végkimerítéses teszt

Előre, végkimerülésig! – Mercedes-Benz eCitaro végkimerítéses teszt

Egy egészen különleges, demonstratív busztesztben való részvételre kaptunk meghívást a Mercedes-Benz és Setra márkák magyarországi vezérképviseletét ellátó Omnibus Hungária Kft.-től – a feladat nem más volt, mint gyakorlati körülmények között lemérni, milyen messzire jut el a Mercedes-Benz eCitaro legújabb, harmadik generációs NMC akkupakkal szerelt szóló változata az energiatárolók egyszeri feltöltésével. A kísérlethez az ArrivaBus, a Volánbusz, az ITK és az Omnibus Hungária mellett portálunk is delegált tesztpilótát. Egy nap alatt több, mint félezer kilométert tekertünk közösen a német villanybuszba közbenső rátöltés nélkül, de akár még tovább is mehettünk volna, ha bevállalósabbak vagyunk, vagy ha az alkalmi tesztpilóták nagyon odafigyelnek a takarékos vezetési stílusra.

image 1

Az Európa-szerte már több, mint ezer példányban eladott Mercedes-Benz eCitaro pillanatnyilag a második legnépszerűbb villanybusz Magyarországon – jelenleg 60 példány koptatja a hazai utakat, ebből 40 a Volánbusz kötelékében, 12 darab Debrecenben, a fennmaradó nyolc kocsi pedig Pécsen -, ám a tavaly megjelent, az Akasol újgenerációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátoraival szerelt legfrissebb kiadásból egyelőre nem közlekednek példányok hazánkban. A 200 Wh/kg-ot bőven meghaladó energiasűrűségű akkumodulok jóvoltából a szóló változat 588 kWh, a csuklós pedig akár 686 kWh villamos energia tárolására képes akkupakkal is felszerelhető. A magunk részéről nemrég Berlinben volt alkalmunk kipróbálni az új variánst egy rövid tesztvezetés keretében – akkor a típus általános viselkedésével ismerkedhettünk meg, a mostani tesztfutás célja viszont egyértelműen az energiafogyasztás gyakorlati lemérése és a határok feszegetése volt.

Az idehaza újdonságot jelentő kísérlethez egy ezüst fényezésű, kétajtós, szóló példány állt a rendelkezésünkre, amelyet a típushoz ma elérhető legnagyobb, 588 kWh összkapacitású (ebből ténylegesen felhasználható energia: 468 kWh) akkupakkal szereltek fel. Tesztbuszunkról tudni kell, hogy eredetileg a Bolloré által gyártott, folyékony elektrolitot nem tartalmazó lítium-polimer (LMP) akkumulátorcsomaggal hagyta el a mannheimi gyárat még 2020-ban, de a Daimler Buses 2023 elején átalakította a járművet a legújabb NMC akkupakk képességeinek gyakorlati demonstrálására. A busz természetesen nem csak végkimerítéses nyúzópróba kedvéért tette tiszteletét hazánkban, előtte ugyanis a próbálgatások szintjén újra életre kapó Zöld Busz Programhoz kapcsolódva országos bemutatókörúton járt, amelynek során Kaposváron, Budapesten, Pakson, Békéscsabán és Hatvanban is kipróbálták utasforgalomban, mielőtt június 16-án trélerre pakolva továbbment volna Lengyelországba, a soron következő tesztek helyszínére. Természetesen a fentebb felsorolt helyszíneken is mérték a futásteljesítményt, az energiafelhasználást és az üzemeltetési körülményekre vonatkozó adatokat, amelyeket a forgalmazó rendelkezésünkre is bocsátott cikkünk megírásához.

image 1 1024x768 1
image 2 1024x768 1

A Kaposváron töltött hét nap során a busz összesen 1912 kilométert tett meg, a napi futásteljesítmény 262-281 kilométer között alakult (ebben a napi ún. „rezsimenetek” is benne vannak, vagyis amikor a busz utasok nélkül, a garázsból a forgalomba és vissza közlekedett), ennek során az akkumulátorokban tárolt energiamennyiség 43-64%-a került felhasználásra. A tesztkörút ezt követően Budapesten, a BKV-nál folytatódott, a nyolc napos vendégszereplést 247-263 kilométeres napi futásteljesítmény és 60-68%-os energiafelhasználás jellemezte (egy napot leszámítva, amikor egy kisebb műszaki probléma miatt a busz csak délután tudott kimenni a garázsból). Megemlítendő, hogy itt az átlagos utastelítettség elérte a 60%-ot, szemben a Kaposváron tapasztalt 35%-os csúcsértékkel. Pakson huzamosabb ideig, tíz napon át időzött a busz, az itt mért napi 250-289 kilométeres megtett táv mellé 43-57%-os energiafelhasználás társult (az első három napban közbenső rátöltéssel), meglehetősen ingadozó, 20-70%-os átlagos utasterhelés mellett. Békéscsabán a Volánbusz Zrt. próbálta ki a járművet nyolc napon keresztül, itt 264-303 kilométert tett meg naponta, az akkumulátorokban tárolt energia 47-61%-át felhasználva, az átlagos utastelítettség 50% és 85% között változott. Az utasforgalmi próbák sorát Hatvan zárta, ahol a Horváth Rudolf Intertransport Kft.-nél – amely a közelmúltban a Mercedes-Benz Intouro új generációjából is vásárolt 20 példányt – töltött el öt napot a busz. Az előző helyszínek többségével ellentétben itt napközbeni rátöltésekkel használták a járművet, így az egy nap alatt megtett távolság elérte az 534 kilométert is. Ugyanakkor az elővárosi-helyközi jellegű alkalmazásból adódóan itt a rezsimenetek is lényegesen hosszabbak voltak, akadt olyan nap, amikor az üresjárat a 200 kilométert is megközelítette.

A magyarországi vendégszereplés utolsó felvonásaként következhetett tehát a cikkünk fő témáját jelentő végkimerítéses teszt, amelynek lebonyolításában portálunk képviselői is szerepet vállaltak. A teszt Hatvanból, a Horváth Rudolf Intertransport telephelyéről indult még június 13-án este fél tízkor, 100%-ra feltöltött vontatási akkumulátorokkal. Innen a busz saját lábon tette meg a Budapestig vezető utat, országúton, 80 km/h tempó mellett. A másnapra tervezett egész napos fővárosi cirkáláshoz a kísérletet szervező Omnibus Hungária egy nagy kört leíró tesztútvonalat jelölt ki, amely északon egészen Szentendréig, délen pedig Érdig, illetve Szigetszentmiklósig húzódott. Az út a budai oldalon az Alkotás úton illetve a 7-es és 6-os főutakon, a Duna túlsó oldalán pedig Csepelen, valamint a Hungária körúton át vezetett. A nap folyamán egymást váltották a vezetőülésben a résztvevő közlekedési társaságok – ArrivaBus, Volánbusz, ITK – és az Omnibus Hungária tesztpilótái. Nekünk a legutolsó szakasz jutott, így már az esti órákban, 16%-os töltöttséggel vettük át a járművet az óbudai buszgarázsnál. Az eredetileg tervezett útvonaltól kissé eltérve az Óbuda – Érd – Halásztelek – Kelenföld útvonalon vezettük a buszt, alacsony forgalom mellett, a légkondicionáló használata nélkül, jelképes (öt fős) utasterheléssel, nagyrészt folyamatosan haladva, azaz viszonylag alacsony rekuperációval.

image 4 1024x768 1

Elkerülendő egy esetleges út szélén maradást, a biztos hazaérés érdekében végül „csak” 6%-ig merítettük az energiatárolókat – ez alá gyári ajánlás szerint egyébként sem javasolt menni -, így az este tíz óra után zárult tesztfutás végén 509,7 kilométert mutatott a még előző éjjel, Hatvanban elindított számláló. Számokra lefordítva, figyelembe véve a közel 80%-os DoD (depth of discharge) értéket, mindez 0,86 kWh/km átlagfogyasztást jelent, ami a kategóriában kifejezetten jónak mondható. Az Omnibus Hungária egyik helyszínen lévő szakembere szerint kíméletesebb vezetés mellett ennél akár jelentősen nagyobb is lehetett volna az elért futásteljesítmény, az viszont így is kiderült, hogy az új NMC 3-as akkupakk a legtöbb gyakorlati forda esetében jó eséllyel elegendő az egész napos zavartalan üzemhez (maga a gyártó egyébként meglehetősen óvatosan csak 280 kilométeres hatósugarat garantál átlagos forgalmi, domborzati és időjárási viszonyok mellett, bár hozzáteszi, hogy ideális körülmények esetén ez az érték messze meghaladja a 300 kilométert is). Az ennél is nagyobb autonómiát igénylő üzemeltetőknek a frissen bemutatott, hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelővel szerelt eCitaro fuel cell változatokat ajánlja a Mercedes-Benz.

Forrás: Előre, végkimerülésig! – Mercedes-Benz eCitaro végkimerítéses teszt | Magyarbusz [Info]
Szerző: Patthy Gellért / Magyarbuszinfo.hu

Itebus Truck
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.