Megkezdődött a Mercedes-Benz eActros 600 távolsági fuvarozásra szánt modelljének sorozatgyártása Wörthben
Megállíthatatlan a Daimler Truck elektrifikációja: a vállalat ma ünnepelte a Mercedes-Benz eActros 600 távolsági fuvarozásra szánt tehergépjárművének sorozatgyártási indulását a wörthi üzemben. Az eseményen részt vett Karin Rådström, a Daimler Truck vezérigazgatója, valamint Daniela Schmitt, rajna-vidéki-pfalzi tartomány gazdasági, közlekedési, mezőgazdasági és borászati minisztere, továbbá Jürgen Distl, a Mercedes-Benz Trucks Operations vezetője, Andreas Bachhofer, a wörthi üzem és a Mercedes-Benz Trucks gyártási részlegének vezetője, valamint Michael Brecht, a Daimler Truck Csoport és Üzemi Tanácsának elnöke.
Karin Rådström, a Daimler Truck vezérigazgatója így nyilatkozott a sorozatgyártás indulása kapcsán: „Az eActros 600 sorozatgyártásának megkezdése újabb bizonyítéka annak, hogy célunk az iparág átalakítása. A 600 kilométeres hatótávval rendelkező eActros 600 kifejezetten az európai távolsági fuvarozás szegmensére lett fejlesztve, amely a nehéz tehergépkocsik CO₂-kibocsátásának kétharmadáért felelős. Elektromos teherautónk valódi változást hoz.”
Az eActros 600 rugalmas gyártása Wörthben
Az eActros 600 járművet a wörthi A-sorozat gyártósorán készítik, párhuzamosan a dízelmotoros teherautókkal. Az elektromos modellek az összes elektromos alkatrészt is ebben a gyártócsarnokban kapják meg. Az összeszerelés végén az eActros 600 teljesen működőképes állapotban kerül a végső minőségellenőrzésre, akárcsak a hagyományos járművek.
A korábbi eActros 300/400 és eEconic modelleket a Future Truck Centerben szerelték fel elektromos meghajtással. Az eActros 600 az első olyan elektromos modell, amely teljes egészében egy gyártócsarnokban készül. A Daimler Truck mannheimi, kasseli és gaggenaui üzemei is fontos szerepet játszanak, mivel ők szállítják az elektromos hajtáslánc kulcsfontosságú elemeit, például az elektromos tengelyt és az akkumulátorokhoz szükséges alkatrészeket.
Több mint 3 300 képzés a wörthi üzemben
A Daimler Truck elkötelezett a kibocsátásmentes közlekedés mellett, amelyhez magasan képzett munkaerőre van szükség. A wörthi tréningközpont kulcsszerepet játszik ebben: 2023-ban több mint 3 300 képzést tartottak akkumulátor-, nagyfeszültségű és hidrogéntechnológia témakörében.
Úton a CO₂-semleges gyár felé
A Daimler Truck nemcsak járművei, hanem azok gyártása során is a fenntarthatóságra törekszik. A wörthi üzem 2022 óta szinte CO₂-semleges, zöld energiát használ fel a gyártás során, melyet nap-, szél- és vízenergiából nyer. A helyszínen is zajlik megújuló energiatermelés, például napelemek segítségével. 2023-ban a Daimler Truck közös vállalatot alapított EnBW-vel és Wörth am Rhein városával a geotermikus energia lehetőségeinek feltárására.
A Mercedes-Benz eActros 600 sorozatgyártásának elindítása egy újabb fontos mérföldkő a wörthi üzem jövőjét biztosító szerződésben. A vállalatvezetés és az üzemi tanács 2021 nyarán megállapodott arról, hogy Wörth lesz a Mercedes-Benz Trucks jövőbeni szállítási központja, biztosítva az akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás teherautók fenntartható gyártását.
Az eActros 600
Az eActros 600 távolsági fuvarozásra tervezett modellt 2023 végén mutatta be a Daimler Truck. A 600 kilowattóra feletti akkumulátorkapacitás – amelyről a típusjelölés is árulkodik – és a házon belül fejlesztett rendkívül hatékony elektromos hajtástengely lehetővé teszi, hogy az elektromos teherautó közbenső töltés nélkül akár 500 kilométeres hatótávot érjen el.
Ez a hatótáv valós és gyakorlati körülmények között is elérhető 40 tonnás megengedett össztömeg mellett, és vezetési stílustól és útvonaltól függően jelentősen meghaladható. Az eActros 600 akár napi 1 000 kilométernél is többet képes megtenni, a törvényben előírt vezetési szünetek során végzett töltéssel – még a jelenleg fejlesztés alatt álló megawatt töltés nélkül is – amennyiben a megfelelő töltési lehetőségek rendelkezésre állnak. A teherautó jelenleg CCS-rendszerű töltést támogat akár 400 kW teljesítménnyel, de később megawatt töltésre (MCS) is alkalmas lesz.
Az elektromos csúcsmodell már többször bizonyította képességeit valós körülmények között, hiszen számos ügyfél tesztelte és adott visszajelzést, valamint az „eActros 600 European Testing Tour 2024” keretében, amely egy 15 000 kilométeres elektromos tesztút volt, amely 22 országot érintett, 40 tonnás össztömeggel. A tehergépjármű elnyerte „International Truck of the Year 2025” díjat is – a 24 európai ország haszongépjárművekkel foglalkozó újságíróiból álló zsűri által odaítélt, az iparág legfontosabb elismerésének számító díjat.
A sorozatgyártás első hónapjaiban elkészülő járművek elsősorban bemutató célokat szolgálnak, és a vállalat saját értékesítési és szervizközpontjaiban, valamint kereskedőknél lesznek elérhetők, de 2025 során már Magyarországra is megérkezik majd a Daimler új elektromos zászlóshajója.